Δευτέρα, 3 Απριλίου 2017

ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΡΜΟΝΙΑ (ΜΕΡΟΣ 53ο)



ΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΦΟΒΟ

Ο φόβος είναι η μητέρα των συναισθημάτων, από την οποία
γεννιούνται όλα τα υπόλοιπα δυσάρεστα συναισθήματα. Ο φόβος, στην κυριολεξία, γεννιέται από την άγνοιά μας για την αληθινή μας εσωτερική, πνευματική, άτρωτη φύση. Στο βαθμό που πιστεύουμε ότι είμαστε αυτά τα σώματα και αυτές οι προσωπικότητες, είναι φυσικό να φοβόμαστε,
γιατί ξέρουμε ότι αυτά είναι θνητά και ευάλωτα. Και τότε, από τον φόβο μας προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τη ψευδαίσθηση της ασφάλειας, εγκαθιδρύοντας μια βάση ασφαλείας, που αποτελείται από ανθρώπους, χρήματα, αντικείμενα, καθώς επίσης επαγγελματική και κοινωνική θέση.
Τότε, βιώνουμε τη δεύτερη βαθμίδα του φόβου, μήπως και δεν μπορέσουμε να τα διατηρήσουμε όλα αυτά. Μπορεί να τα χάσουμε αυτά με τον θάνατο, με τη φθορά ή την αλλαγή, και για όλα αυτά φοβόμαστε πάλι.
Φοβόμαστε μήπως και δεν έχουμε αυτά που χρειαζόμαστε για να νιώθουμε ασφαλείς, άξιοι και ικανοποιημένοι.
Φοβόμαστε να τα χάσουμε αυτά, όταν τα έχουμε.
Φοβόμαστε τους άλλους, που μπορεί να τα πάρουν από μας.
Φοβόμαστε την αλλαγή, που μπορεί να τα κάνει να εξαφανιστούν. Φοβόμαστε τον θάνατο, που σημαίνει ότι θα τα χάσουμε όλα αυτά.
Αυτοί οι βασικοί φόβοι μπορεί να εκφραστούν με άπειρους τρόπους, αν λάβουμε υπ' όψη τον νοητικό μηχανισμό του κάθε ανθρώπου. Οι διάφορες εκφράσεις του φόβου έχουν διαφορετικά ονόματα, όπως ανασφάλεια, άγχος, δυσφορία, αδυναμία, ανησυχία, ανικανότητα, ανεπάρκεια, σύγχυση, φόβος, κατάθλιψη, άρνηση, σοκ, υστερία, πανικός, παράλυση και ακόμα θυμός, μίσος, οργή, επιθετικότητα, βία, ζήλια, κ.λπ.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ
Αφού έχεις συνειδητοποιήσει ποια αντικείμενα, πρόσωπα και καταστάσεις σου δημιουργούν το συναίσθημα του φόβου ή τις διάφορες άλλες μορφές του, μπορείς να αρχίσεις να καθορίζεις μέσα σου τον τρόπο με τον οποίο θα ήθελες να προσεγγίσεις
και να υπερβείς αυτόν τον φόβο. Να έχεις υπ' όψη σου τις
παρακάτω πιθανότητες και σημείωσε σε κάθε περίπτωση ποιοι
φόβοι μπορούν να ξεπεραστούν με την κάθε προσέγγιση ξεχωριστά.
1. Με τη σταδιακή προσέγγιση αυτού που φοβάμαι, αυξάνοντας την επαφή με αυτό και συνηθίζοντας, σταδιακά, την επαφή μαζί του. Αν φοβόμαστε την θάλασσα, να πάμε και να μπούμε μόνο μέχρι τα δάχτυλα, και μετά τα γόνατα και τη μέση σταδιακά. Αν φοβόμαστε το ύψος, το πλησιάζουμε σταδιακά. Αν φοβόμαστε τα σκυλιά, τα πλησιάζουμε σιγά σιγά, αρχίζοντας με σκυλιά που είναι φιλικά.
2. Νοητική προσέγγιση αυτού που φοβόμαστε, μέσα από τεχνικές θετικής προβολής. Οραματιζόμαστε τον εαυτό μας σε επαφή με αυτό που συνήθως φοβόμαστε και φανταζόμαστε ότι είμαστε ήρεμοι και νιώθουμε απόλυτη ασφάλεια, παρόλο που είμαστε σε επαφή με αυτό.
3. Αναδρομές μεταμόρφωσης του φόβου σε εμπειρίες του παρελθόντος. Αναβίωση των γεγονότων του παρελθόντος με τη γνώση του παρόντος. Θα χρειαστούμε έναν ψυχολόγο ή έναν σύμβουλο να μας οδηγήσει στο να αναβιώσουμε τα γεγονότα που έχουν δημιουργήσει τον φόβο αυτό, μέχρι να το δούμε με τη γνώση και την αντικειμενικότητα του σήμερα.
4. Μεταμόρφωση της μορφής του φόβου μέσα στο υποσυνείδητο. Και γι' αυτό χρειάζεται επαγγελματική βοήθεια.
5. Η μελέτη του αντικείμενου του φόβου και η σταδιακή οικειότητα μαζί του θα μας βοηθήσει να νιώθουμε πιο άνετοι σε σχέση με αυτό. Φοβόμαστε αυτό για το οποίο έχουμε άγνοια. Μελετήστε αυτό που φοβόσαστε.

Εκτός από αυτά, μπορείτε να βοηθηθείτε από τη γενική προσέγγιση των αρνητικών συναισθημάτων, που περιγράφουμε στο προηγούμενο άρθρο και επαναλαμβάνουμε περιληπτικά εδώ.

1. Να δεχτούμε τα συναισθήματα που νιώθουμε και τον εαυτό μας όπως είναι, με τα συναισθήματα αυτά.
2. Η αποστασιοποίηση από το συναίσθημα.
3. Να διατηρήσουμε ένα υψηλό επίπεδο ενέργειας με σωστή διατροφή, άσκηση, αναπνοή, χαλάρωση, διαλογισμό κ.λπ.
4. Η συζήτηση με άλλους που εμπιστευόμαστε και με τους οποίους μπορούμε να μοιραστούμε τις σκέψεις και συναισθήματά μας και να ακούσουμε τις δικές τους σκέψεις, συχνά βοηθάει και στο να εκτονωθούμε αλλά και στο να αποκτήσουμε μια πιο αντικειμενική αντίληψη της κατάστασης.
5. Να μάθουμε να κάνουμε θετική προβολή για τα θέματα που μας ανησυχούν και να οραματισθούμε τον εαυτό μας με αυτοπαραδοχή και αυτοπεποίθηση, νιώθοντας ασφάλεια σε κάθε περίπτωση που μας απασχολεί.
6. Να μάθουμε και να εφαρμόσουμε τις τεχνικές τις Ενεργειακής Ψυχολογίας.
7. Να μάθουμε να δεχόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους αλλά και τις συνθήκες της ζωής, όπως είναι, καθώς αναζητούμε να τις βελτιώσουμε, όπως τις θέλουμε.
8. Να οργανώσουμε ένα πρόγραμμα δράσης, για να αλλάξουμε τα πράγματα, ώστε να γίνουν περισσότερο όπως τα θέλουμε.
9. Μπορούμε να προσευχηθούμε και να καλλιεργήσουμε πίστη στον Θεό, στον εαυτό μας, στους άλλους και στην αιώνια ύπαρξή μας. Επίσης, να καλλιεργήσουμε πίστη σε ένα σοφό και δίκαιο σύμπαν, όπου όλα γίνονται για κάποιο λόγο και για το ανώτερο δυνατό καλό όλων.
10. Να καλλιεργήσουμε τέλεια πνευματική αγάπη δίχως ανάγκες ή όρους. Όταν αγαπάμε αληθινά, όλα τα αρνητικά συναισθήματα διαλύονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου