Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2015

ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΡΜΟΝΙΑ (ΜΕΡΟΣ 13ο)

ΦΥΤΡΑ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ KAI ΖΩΝΤΑΝΙΑ

Τα φύτρα έχουν γίνει δημοφιλή σε όλον τον κόσμο, καθώς οι άνθρωποι ψάχνουν για μια οικονομική και πιο υγιεινή διατροφή.
Μια χούφτα σπόροι, άμα φυτρώσουν, μετατρέπονται σε τροφή ικανή να θρέψει ισορροπημένα ένα άτομο για μια ολόκληρη εβδομάδα.
Σχεδόν όλοι οι σπόροι μπορούν να γίνουν φύτρα. Μπορείτε να δοκιμάσετε να καλλιεργήσετε στάρι, τρι­φύλλι, καλαματιανά φασολάκια (είναι ακριβώς αυτά που χρησιμοποιούν σαν φύτρα οι Κινέζοι: Mung Beans), ηλιόσπορους, ρεβίθια, φακές, σουσάμι κ.ά. Όλα αυτά τα βρίσκει κανείς άφθονα εδώ στην Ελλάδα και πρέπει να τα αγοράζει στη φυσική τους μορφή, δηλαδή όχι κατερ­γασμένα και όχι ροδισμένα.

Η διαδικασία που χρησιμοποιούμε για να κάνουμε τους σπόρους να φυτρώσουν είναι πολύ απλή.
    1.     Βάλτε περίπου 1 εκ. σπόρια σε ένα βάζο.
    2.     Ρίξτε νερό και αφήστε τους σπόρους να μουσκέψουν περίπου 12 ώρες (όλη τη νύχτα).
   3.     Στερεώστε ένα τουλπάνι ή διαφανές ύφασμα στο άνοιγμα του βάζου με ένα σπάγκο ή λαστιχάκι.
    4.     Κατά αυτόν τον τρόπο μπορείτε να ξεπλένετε τα σπό­ρια 2 φορές την ημέρα, ρίχνοντας νερό, κουνώντας το λίγο και αδειάζοντας μετά όλο το νερό.
Τοποθετήστε το βάζο ανάποδα (για να φύγει το νερό) σε ένα σχετικά σκοτεινό, αλλά καλά αεριζόμενο μέρος.
    5.     Τα σπόρια θα φυτρώσουν καλά μέσα σε 3 ως 5 ημέρες, ανάλογα με το είδος.
     Όταν πια φυτρώσουν, σκεπάζετε το βάζο με το καπάκι του και τα φύτρα διατηρούνται
στο ψυγείο για 3-4 ημέρες.
Τα φύτρα είναι πολύ θρεπτικά γιατί περιέχουν όλα τα συστατικά που χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει και να μεγαλώσει.
Το ενδόσπερμα του σπόρου είναι μια αποθήκη υδαταν­θράκων, πρωτεϊνών και ελαίου. Όταν ο σπόρος φυτρώ­νει, αυτά τα συστατικά μετατρέπονται σε αφομοιώσιμα αμινοξέα και φυσικά σάκχαρα, που το έμβρυο του φυτού καταναλώνει για να μεγαλώσει.
Αυτή η ζωτική δύναμη του φύτρου είναι γεμάτη ενέργεια και έχει την ικανότητα να ανανεώνει τα κύτ­ταρα του οργανισμού και να μας γεμίζει με καινούργια δύναμη και ζωτικότητα.
Για αυτόν τον λόγο τα φύτρα μπορούν να καθυστερή­σουν τη διαδικασία του γήρατος. Περιέχουν αρκετά υψηλό ποσοστό από αρσενικές και θηλυκές ορμόνες σε αφομοιώσιμη κατάσταση. Έρευνες που έχουν γίνει δεί­χνουν ότι τα φύτρα είναι από τις πιο βιταμινούχες τρο­φές.
Τελικά, μπορεί να θεωρηθεί ότι τα φύτρα, λόγω των τεράστιων δυνατοτήτων που περικλείουν, είναι μια τροφή επιβίωσης σε δύσκολους καιρούς.
Σπόρος σουσαμιού: Είναι ο πρώτος σε περιεκτικότη­τα ελαίου από όλους τους άλλους. Το σουσάμι είναι ανώ­τερο από πολλούς σπόρους, διότι περιέχει μεγάλη ποσό­τητα ασβεστίου και το αμινοξύ  ‘μεθιονίνη’.  Μπορούμε να το βρούμε σε μορφή βουτύρου, σάλτσας (ταχίνι), σούπας, τυριού ή και γάλακτος. Όταν δεν είναι επεξερ­γασμένο, περιέχει περισσότερο ασβέστιο από το αγελα­δινό γάλα, μιάμιση φορά περισσότερο σίδηρο από το βοδινό συκώτι, τρεις φορές περισσότερο φώσφορο από το αυγό, περισσότερη πρωτεΐνη από το κοτόπουλο, το συκώτι ή το μπιφτέκι και περισσότερη νιασίνη από το μαύρο ψωμί.